~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
κάπως έτσι βουλιάζει τις κοινωνίες ο καταστροφικός καπιταλισμός σε παγκόσμια κλίμακα!..

ΛΑΪΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΛΑΪΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑΣ

Τρίτη 31 Μαΐου 2016

"Το «Αττικόν» κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα - Δίωρη διαμαρτυρία των εργαζομένων"



Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έχουν προγραμματίσει για το πρωί της Πέμπτης 2 Ιουνίου (8-10 π.μ.) οι εργαζόμενοι στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν», αντιδρώντας στην εργασιακή τους εξουθένωση, τα ράντζα, τις εφημερίες και την κατάσταση που επικρατεί γενικά στο χώρο της Υγείας. Σωματείο Εργαζομένων για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο «Αττικόν», αναφέρουν:....«Οι υπουργοί, η νέα ΔΥΠεάρχισσα κ. Ιορδανίδου, η Διοίκηση μας “συμπονούν”, εξακολουθούν όμως να εφαρμόζουν ακάθεκτοι τη βάρβαρη πολιτική που μας εξοντώνει! Τι αξία έχουν τα εργασιακά μας δικαιώματα μπροστά στο δημοσιονομικό κόστος, τα επιχειρηματικά συμφέροντα και τα εύσημα των Ευρωτυράννων; Αυτοί έχουν την κύρια ευθύνη.
Και η διευθύντρια νοσηλευτικής υπηρεσίας, οι διευθυντές των κλινικών... Γιατί σιωπούν; Πώς ανέχονται αλήθεια αυτή την κατάσταση; Τα ράντζα, την εξάντληση του προσωπικού, την επικινδυνότητα των τμημάτων τους; Τις πολεμικές –και όχι νοσηλευτικές– συνθήκες ειδικά στις πτέρυγες 02, 03, 04, 05, 07; Και προφανώς δεν είναι αντίσταση να στέλνουν που και που κανένα υπηρεσιακό χαρτί για το τμήμα τους, ενημερώνοντας για την έλλειψη προσωπικού, έτσι, για να βγει η υποχρέωση. Ευτυχώς υπάρχουν κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις!
Ειδικά οι ευθύνες της διεύθυνσης νοσηλευτικής υπηρεσίας είναι τεράστιες. Για πολλά χρόνια τώρα και σε αυτό το νοσοκομείο και αλλού, λειτουργεί ως ο πιο συνεπής υπερασπιστής της υποχρηματοδότησης, της υποστελέχωσης, της τρομοκρατίας. Λειτουργεί ως παραδιοικητικός, παρακυβερνητικός και εργοδοτικός μηχανισμός.
Τα παραδείγματα και τα γεγονότα άφθονα και καθημερινά. Διαρκείς εκβιασμοί και “υπόγεια” τρομοκρατία στο νοσηλευτικό προσωπικό
ΟΤΑΝ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ τα στοιχειώδη δικαιώματά του».

(omned.gr)

Δευτέρα 30 Μαΐου 2016

Ξεκινούν κατασχέσεις και πλειστηριασμοί από 1η Ιουνίου

Κατασχέσεις και πλειστηριασμοί- εξπρές σε ακίνητα, ακόμη και σε σπίτια που χρησιμοποιούνται ως πρώτη κατοικία, ξεκινούν από τον Ιούνιο σε βάρος εκατοντάδων χιλιάδων οφειλετών «κόκκινων» δανείων αλλά και πολιτών που χρωστούν ληξιπρόθεσμες οφειλές στο Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία


Η κυβέρνηση ενεργοποιεί από μεθαύριο Τετάρτη τα άρθρα 993 και 995 του νέου τροποποιημένου από το καλοκαίρι του 2015 Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας τα οποία προβλέπουν ότι κατά τους πλειστηριασμούς ακινήτων μη συνεπών δανειοληπτών και λοιπών χρεοφειλετών θα λαμβάνονται πλέον υπόψη ως τιμές εκκίνησης οι πραγματικές τιμές της κτηματαγοράς που έχουν υποχωρήσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα και όχι οι πολύ πιο υψηλές αντικειμενικές αξίες, όπως προέβλεπε ο Κ.Πολ.Δ. πριν αλλάξει το καλοκαίρι του 2015.
Ουσιαστικά με την ενεργοποίηση των διατάξεων αυτών ανάβει το «πράσινο φως» για πλειστηριασμούς ακινήτων χιλιάδων οικονομικά αδύναμων δανειοληπτών και λοιπών οφειλετών σε εξευτελιστικές τιμές, καθώς οι αξίες στις οποίες θα εκκινούν οι πλειστηριασμοί θα είναι οι πάρα πολύ χαμηλές εμπορικές τιμές.
Η ενεργοποίηση των επαχθών αυτών ρυθμίσεων, η οποία αναμένεται να πυροδοτήσει «τσουνάμι» πλειστηριασμών, τώρα που καταργήθηκαν οι περισσότεροι περιορισμοί οι οποίοι προστάτευαν κυρίως τους δανειολήπτες, γίνεται μέσω του Προεδρικού Διατάγματος υπ’ αριθμόν 59, το οποίο δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα προσδιορίζεται η εμπορική αξία κάθε ακινήτου που κατάσχεται από χρεοφειλέτη, προκειμένου, σε κάθε περίπτωση, να ξεκινά το συντομότερο δυνατό και ο πλειστηριασμός.

Nick Paleologos / SOOC

Το ΠΔ προβλέπει ότι η εμπορική αξία ακινήτου που κατάσχεται προσδιορίζεται με ευθύνη του αρμόδιου δικαστικού επιμελητή από πιστοποιημένο στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμητή, που μπορεί να είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο.
Το επαχθές αυτό Π.Δ. εκδόθηκε με βάση τις διατάξεις του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 993, καθώς και του τετάρτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 995 του Π.δ/τος 503/1985 «Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας» (Α΄ 182), όπως ισχύουν μετά το ν. 4335/2015 (Α΄ 87) και των παραγράφων 12 και 13 του ένατου άρθρου του άρθρου 1 «Μεταβατικές και άλλες διατάξεις» του ν. 4335/2015, κατόπιν γνωμοδότησης του Συμβουλίου της Επικρατείας και μετά από πρόταση των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Αναλυτικά, το Π.Δ. προβλέπει δε τα εξής:
Άρθρο 1: Αρμόδιο όργανο προσδιορισμού της εμπορικής αξίας ακινήτου Αρμόδιος για τον προσδιορισμό της εμπορικής αξίας του ακινήτου που κατάσχεται είναι ο δικαστικός επιμελητής, ο οποίος, για το σκοπό αυτό, υποχρεούται να προσλάβει, κατά την κρίση του, πιστοποιημένο εκτιμητή, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο περιλαμβάνεται στο Μητρώο Πιστοποιημένων Εκτιμητών που τηρείται στη Διεύθυνση Οικονομικού Συντονισμού και Μακροοικονομικών Προβλέψεων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών και είναι δημοσιευμένο στην ιστοσελίδα του ιδίου Υπουργείου. 
Άρθρο 2: Τρόπος υπολογισμού εμπορικής αξίας ακινήτου Ο πιστοποιημένος εκτιμητής οφείλει, εντός της προθεσμίας που του τίθεται, να συντάξει εγγράφως και να παραδώσει την εκτίμησή του στον δικαστικό επιμελητή, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά ή διεθνή αναγνωρισμένα εκτιμητικά πρότυπα, δεσμευόμενος παράλληλα για την πιστή τήρηση του Κώδικα Δεοντολογίας, ο οποίος θεσπίστηκε με τη με αριθ. 19928/292/10-5-2013 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών (Β΄1147).
Άρθρο 3: Καθορισμός αμοιβής εκτιμήσεως Η αμοιβή για την διενέργεια της εκτιμήσεως καθορίζεται εκ των προτέρων ελεύθερα μετά από έγγραφη συμφωνία για την ανάθεση του έργου. Υπόχρεος για την καταβολή της αμοιβής είναι ο επισπεύδων την αναγκαστική εκτέλεση. Το ποσό αυτό βαρύνει, τελικώς, εκείνον κατά του οποίου στρέφεται η εκτέλεση.

Άρθρο 4: Έναρξη ισχύος Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από την 1η Ιουνίου 2016.

Πηγή: dikaiologitika.gr

Κυριακή 2 Αυγούστου 2015

Δημόσια Υγεία με ράντσα στους διαδρόμους και ελλείψεις υλικών

   ΚΟΙΝΩΝΙΑ   

attiko_nosokomeio.jpg

«Αττικόν Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο»
Το «Αττικόν Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο» δουλεύει στο... κόκκινο, με πληρότητα που ξεπερνά το 130% σε μόνιμη βάση καθώς κάθε τέσσερις μέρες που εφημερεύει, περνούν την πύλη του 1.000 περιστατικά
Πίσω από τον μοντέρνο σχεδιασμό, την ευρύχωρη όσο κι ευήλια αίθουσα υποδοχής με τους εντυπωσιακούς πίνακες ζωγραφικής, τα γυαλιστερά πατώματα, τα τεράστια παράθυρα και τους άνετους διαδρόμους που οδηγούν προς κάθε κατεύθυνση, κρύβονται κλινικές που ξεχειλίζουν από ασθενείς, οι οποίοι υποχρεώνονται να κοιμούνται σε ράντσα, παρατεταγμένα το ένα πίσω από το άλλο σε κοινόχρηστους χώρους.
Δίπλα τους βρίσκονται νυχθημερόν οι πιστοί συνοδοί τους, σε ετοιμότητα για τον άνθρωπό τους, τους κρατούν συντροφιά, ρωτούν γι’ αυτούς γιατρούς και νοσηλευτές, φέρνουν χυμό και μπισκότα, συγκρατούν τους ορούς και τα οξυγόνα όταν περνάει νέα εισαγωγή, ξαποσταίνουν στην άβολη καρέκλα όπου αποκοιμιούνται όταν όλα ησυχάσουν, μέχρι το επόμενο πρωί.
Το «Αττικόν Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο» δουλεύει στο... κόκκινο, με πληρότητα που ξεπερνά το 130% σε μόνιμη βάση. Κάθε τέσσερις μέρες που εφημερεύει, περνούν την πύλη του 1.000 περιστατικά. Από αυτά 160–180 είναι εισαγωγές. «Δεν προλαβαίνουμε να αδειάσουμε τα ράντσα από τους διαδρόμους και ξαναεφημερεύει το νοσοκομείο», λέει ο Γιάννης Πλαγιαννάκος, τραυματιοφορέας, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων και προσθέτει: «Τα ράντσα είναι πάντα εδώ».
Στο νοσοκομείο φτάνουν ασθενείς από τη δυτική Αττική, τον Πειραιά, την περιφέρεια, τα νησιά, την Πελοπόννησο και τη Στερεά Ελλάδα. Ο κόσμος το προτιμά, το εμπιστεύεται για την Υγεία του, επειδή είναι πανεπιστημιακό. Η εικόνα όμως, με τα ράντσα εν έτει 2015 είναι συγκλονιστική, ακόμη και σε ένα νοσηλευτικό ίδρυμα με άψογη ξενοδοχειακή υποδομή.
Το «Αττικόν» «ζει» παρέα με το ράντσο χρόνια τώρα. Για την ακρίβεια, από το 2010 που μπήκε στη γενική εφημερία. Η μεγάλη έλλειψη προσωπικού – νοσηλευτικού, βοηθητικού, παραϊατρικού, διοικητικού, τεχνικού – σε συνδυασμό με την υποχρηματοδότηση, γεγονότα για τα οποία δεν έχει κάνει το παραμικρό η πολιτεία, το υποβαθμίζουν χρόνο με τον χρόνο.

Οικονομική «θηλιά»

«Αττικόν Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο»
«Τα νοσοκομεία λειτουργούν σ΄ ένα γενικότερο πλαίσιο συνεχόμενα μειούμενων προϋπολογισμών, με τελευταίο τον προϋπολογισμό Βορίδη, μειωμένο κατά 30% σε σχέση με του προκατόχου του, Γεωργιάδη. Ομως ακόμη κι αυτοί, οι κουτσουρεμένοι προϋπολογισμοί, οι μνημονιακοί που τους έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν υλοποιούνται σήμερα. Στα νοσοκομεία φτάνουν ακόμα λιγότερα χρήματα. Ο προϋπολογισμός που υλοποιείται σήμερα, της ‘‘κυβερνώσας Αριστεράς’’, είναι παρακάτω κι από αυτά που είχε προϋπολογίσει ο Βορίδης», εξηγεί ο Χρήστος Παπάζογλου, γιατρός εργασίας στο «Αττικόν» και μέλος του Δ.Σ. του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου.
Την οικονομική δυσπραγία του νοσοκομείου και τη «θηλιά» στη χρηματοδότησή του όλα τα προηγούμενα χρόνια, καταδεικνύουν οι αριθμοί:
● Το 2010 ο δημόσιος προϋπολογισμός διέθεσε για το «Αττικόν» 120 εκατομμύρια ευρώ.
● Το 2014 μόλις 57 εκ. ευρώ, ενώ για φέτος υποχώρησαν κι άλλο, στα 51 εκ. ευρώ, ενώ τα αποθεματικά του νοσοκομείου και τα πρόσθετα ποσά, που είχαν θεσμοθετηθεί για την κάλυψη ειδικών αναγκών (π.χ. λογαριασμός ΕΛΚΕ για τις ΜΕΘ), έχουν λεηλατηθεί ή καλύπτουν «άλλες τρύπες». Με αυτά τα χρήματα δεν καλύπτονται οι προμηθευτές, μεγάλοι και μικροί, που με τη σειρά τους εκβιάζουν και προχωρούν σε «παύση συντήρησης» των μηχανημάτων και ελλείψεις υλικών.
«Η υποχρηματοδότηση», εξηγεί ο Χρ. Παπάζογλου, εκφράστηκε πέρυσι με «σοβαρότατα προβλήματα που έχουν σχέση με τις λειτουργικές ανάγκες των νοσοκομείων, ελλείψεις σε αναλώσιμα, σε φάρμακα κ.λπ. που έρχονταν να προστεθούν στις σοβαρότατες ελλείψεις από την όλο και μεγαλύτερη υποστελέχωση των δημόσιων νοσοκομείων και το οποίο εκφράζεται προφανώς και στο ‘‘Αττικόν’’».

Ελλείψεις παντού

«Αττικόν Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο»
«Το νοσοκομείο λειτουργεί στα όρια του», λέει ο Γιάννης Γαλανόπουλος, ειδικευόμενος ορθοπεδικός στο νοσοκομείο, μέλος του Δ.Σ. του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών. Αναφέρεται σε ελλείψεις σε φάρμακα, σε υγειονομικό υλικό, δυσκολία προμήθειας υλικών χειρουργείων για μια μεγάλη γκάμα απαραίτητων επεμβάσεων, υπολειτουργία διαφόρων τμημάτων, διασπορά αρρώστων στους ορόφους, με αποτέλεσμα οι γιατροί να... χάνουν την μπάλα.
Προς το παρόν το νοσοκομείο έχει υγειονομικό υλικό και φάρμακα, αλλά για ένα μήνα, επισημαίνει ο Γ. Πλαγιαννάκος.
Το «Αττικόν», που άνοιξε τις πόρτες του το 2002, έχει 730 κρεβάτια από τα οποία λειτουργούν τα 630. Τα 100 είναι κλειστά λόγω έλλειψης προσωπικού. Η ουρολογική κλινική, για παράδειγμα, δεν άνοιξε ποτέ λόγω έλλειψης προσωπικού, το ίδιο και η μοναδική μονάδα παίδων στη δυτική Αττική, τον Πειραιά και τα νησιά. Στη μονάδα νεογνών λειτουργούν τα 6 από τα 22 κρεβατάκια, ενώ στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας από τα 27 κρεβάτια ανοιχτά είναι τα 19 και την καλοκαιρινή περίοδο λειτουργούν μόνο τα 10. Στο πλευρό των ασθενών οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου που εξαντλούν εαυτούς για να φροντίσουν τους αρρώστους τους. «Καλύπτεται ο κόσμος με το φιλότιμο των συναδέλφων», σημειώνει ο πρόεδρος των εργαζομένων του νοσοκομείου.
Το προσωπικό είναι κάτω από τα όρια ασφαλείας. Δύο νοσηλεύτριες, από το απόγευμα μέχρι το επόμενο πρωί, έχουν να περιθάλψουν 24 ασθενείς μέσα στα δωμάτια και 10-15 στα ράντσα, στους διαδρόμους, μια «επικίνδυνη κατάσταση», κατά τον Γ. Πλαγιαννάκο. Για ρεπό ούτε λόγος. Απόγευμα, πρωί, νύχτα και ξανά από την αρχή, χωρίς ενδιάμεση ανάπαυση. Η νοσηλευτική υπηρεσία μετρά 9.500 καταγεγραμμένα οφειλόμενα ρεπό.
Για τη μεταφορά υλικών και φαρμάκων στις κλινικές, ο ένας εργάτης γενικών καθηκόντων στο νοσοκομείο δεν φτάνει. Επιστρατεύονται οι προϊστάμενες, οι νοσηλεύτριες και οι βοηθοί θαλάμων, οι οποίες παρατούν τους αρρώστους και κατεβαίνουν με φορεία και με καρότσια για να κουβαλήσουν τα απαραίτητα για τους ασθενείς τους.
Επιπλέον, αδιάκοπα γίνεται επικουρία. Τι σημαίνει αυτό; Το τμήμα επειγόντων περιστατικών δεν έχει μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό παρά τη σχετική πρόβλεψη του νόμου. Ετσι, όπως εξηγεί ο πρόεδρος των εργαζομένων, «σε κάθε εφημερία παίρνουμε νοσηλευτικό και βοηθητικό προσωπικό από άλλα τμήματα και κλινικές και το μεταφέρουμε για να βγουν οι βάρδιες. Το αποτέλεσμα είναι να καλείται κόσμος που δεν γνωρίζει τον χώρο των ΤΕΠ και δεν έχει την απαιτούμενη εμπειρία για τα επείγοντα να αναγκάζεται να αντεπεξέλθει. Εχουμε κάνει το προσωπικό λάστιχο, κανονικές άδειες δεν δίνονται, τα ρεπό κόβονται.
Το προσωπικό το ίδιο ξέρει πώς αντέχει. Υπάρχουν εργαζόμενοι που είναι όλα τα Σαββατοκύριακα του μήνα μέσα και δυστυχώς δεν ακούει κανείς, ούτε αντιλαμβάνεται το πρόβλημα. Η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας επικαλείται την οικονομική κρίση, όσον αφορά τις προσλήψεις. Για τα ράντσα, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις και τις προτάσεις που έχουν καταθέσει οι εργαζόμενοι για συνεφημέρευση με άλλο νοσοκομείο ή άνοιγμα δύο παθολογικών κλινικών στο ‘‘Αγία Βαρβάρα’’ για να μην υπάρχει η αθλιότητα των ράντσων κανείς δεν ασχολείται», προσθέτει.

Λίστες αναμονής

«Αττικόν Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο»
Οι λίστες αναμονής στο νοσοκομείο ξεπερνούν κάθε προηγούμενο. Η αναμονή για ένα χειρουργείο ξεπερνά τους έξι μήνες. Ο Γ. Πλαγιαννάκος αναφέρεται χαρακτηριστικά στο παράδειγμα ενός γνωστού του που χρειαζόταν χειρουργείο χολής και πέρασε ένας χρόνος μέχρι να το κάνει.
«Δεν μπορούν να διεκπεραιωθούν όλα τα περιστατικά, ακόμα και τα επείγοντα», λέει ο Γ. Γαλανόπουλος. Μιλά για κατάγματα που πρέπει να περιμένουν 15-20 μέρες, με ανυπολόγιστες συνέπειες για την Υγεία των ασθενών ή για παραγγελίες υλικών που καθυστερούν να φτάσουν στο νοσοκομείο ή δεν φτάνουν ποτέ. Αναφέρεται σε περιστατικό να μπαίνει κάποιος στο πρόγραμμα χειρουργείου 5 φορές για να χειρουργηθεί και το χειρουργείο τελικά να μη γίνεται. Μιλά για καρκινοπαθείς που περιμένουν μήνες να χειρουργηθούν, καθώς μπαίνουν μπροστά πιο επείγοντα περιστατικά.
Παράλληλα τα μηχανήματα του «Αττικού» βγαίνουν εκτός λειτουργίας λόγω βλαβών και είτε δεν επισκευάζονται ή περνάει πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα για να επανέλθουν.
«Αυτή τη στιγμή ο μαγνητικός τομογράφος δεν δουλεύει εδώ και ένα χρόνο και το μπαλάκι πετιέται από το υπουργείο Παιδείας (καθώς στεγάζεται σε πανεπιστημιακή κλινική του νοσοκομείου) στο υπουργείο Υγείας και πίσω», εξηγεί ο Γ. Πλαγιαννάκος.
Επιπλέον, οι δύο από τους τρεις αξονικούς είναι εκτός λειτουργίας. Οι βλάβες αυτές μεταφράζονται σε καθυστέρηση της φροντίδας των ασθενών, οι οποίοι ή στέλνονται με το ΕΚΑΒ σε άλλα νοσοκομεία ή περιμένουν. Η ακτινοθεραπεία του νοσοκομείου δεν λειτουργούσε για 8 μήνες. «Πού θα πάει αυτός ο ασθενής να κάνει ακτινοθεραπεία; Σε ιδιωτικό να δώσει 10.000 από την τσέπη του. Δεν έχει να δώσει. Ή θα πάει στη λίστα του ‘‘Ευαγγελισμού’’, όπου περιμένουν άλλοι χίλιοι, ή σε άλλη λίστα;» λέει ο Γ. Γαλανόπουλος. «Υπέρηχοι στο νοσοκομείο γίνονται με κεφαλές-δείγματα από τα διαφημιστικά που φέρνουν οι εταιρείες», σημειώνει.
«Η κατάσταση κλιμακώνεται χρόνο με τον χρόνο», τονίζει ο Χρ. Παπάζογλου. Ο ίδιος ζητά ανάπτυξη πρωτοβάθμιας δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας με στελέχωση, με εξοπλισμό από τον κρατικό προϋπολογισμό στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν συστήματος Υγείας που να καλύπτει τις σημερινές σύγχρονες ανάγκες είτε εαυτό εκφράζεται με κέντρα Υγείας αστικού και περιφερικού τύπου είτε σε δευτεροβάθμια και τριτοβάθμιο επίπεδο.
«Τα προβλήματα που συναντάμε στον χώρο της Υγείας και που εκφράζονται και στο νοσοκομείο μας είναι έκφραση μιας πολιτικής που επί χρόνια εφαρμόζεται, σήμερα και από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ., και που αποτελεί υλοποίηση κατευθύνσεων της Ε.Ε. στην Υγεία», λέει χαρακτηριστικά. «Είναι μία πολιτική», σημειώνει, «που από τη μία μεριά επεκτείνει την εμπορευματοποίηση της Υγείας και από την άλλη περικόπτει τις δημόσιες δαπάνες στο ελάχιστο επίπεδο παροχών φτωχοκομείου, απαιτώντας όλο και μεγαλύτερο μέρος των δαπανών να το επιβαρύνονται οι ασθενείς».
Διέξοδος προφανώς και υπάρχει, λέει, και «συνδέεται με μία διαφορετική πολιτική, έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης που δεν θα έχει σαν θεό του την κερδοφορία των επιχειρήσεων, που δεν θα απαιτεί όλο και μεγαλύτερες θυσίες για την ανταγωνιστικότητα, αλλά θα ιεραρχεί την κάλυψη των αναγκών των εργαζόμενων. Αυτός ο προσανατολισμός στον χώρο της Υγείας θα απαντήσει τόσο στις ανάγκες των υγειονομικών όσο και στις ανάγκες των ασθενών μας».
Οι υπηρεσίες Υγείας, συνεχίζει, «δεν μπορεί να είναι εμπόρευμα και να πουλιούνται, ούτε από ιδιώτες επιχειρηματίες ούτε από δημόσιες δομές που λειτουργούν με επιχειρηματικό προσανατολισμό, με κλειστούς προϋπολογισμούς και ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με προσανατολισμό να φέρνουν έσοδα. Aντίθετα οι υπηρεσίες Υγείας πρέπει να παρέχονται δωρεάν από δημόσιες δομές καλύπτοντας με επιστημονικό τρόπο τις σύγχρονες ανάγκες των ασθενών. Και πρέπει να καλυφθεί ο ασθενής. Εχει πληρώσει από δέκα πλευρές».

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2015

Οι Χρεοκοπίες της Ελλάδας



Η πρώτη μας χρεοκοπία, γνήσια χρεοκοπία σαν ελληνικό κράτος, συνέβη στα 1827. Η πρώτη πράξη που έκανε ο κυβερνήτης τότε ήταν να δηλώσει αδυναμία πληρωμής των λεγόμενων "δανείων ανεξαρτησίας" που ούτε δάνεια ήταν, ούτε για την ανεξαρτησία της χώρας δόθηκαν και το πρωτόκολλο του Λονδίνου το 1830 που συνέταξαν οι μεγάλες δυνάμεις, ερήμην φυσικά των Ελλήνων, προσδιόριζε με το άρθρο 6 ότι οι μεγάλες δυνάμεις επειδή ακριβώς τους χρωστάνε οι Έλληνες μπορούν να μπαίνουν όποτε γουστάρουν στη χώρα και να κάνουν ότι γουστάρουν σ' αυτή τη χώρα.

Η δεύτερη χρεοκοπία έσκασε στα 1843. Εκεί έγινε και η εξέγερση της 3ης Σεπτέμβρη του 1843 που διεκδικήθηκε σύνταγμα. Επειδή όμως το ελληνικό κράτος αδυνατούσε να πληρώσει ή να έρθει σε διευθέτηση με τους χρηματιστές του, του επιβλήθηκε η πρώτη κατοχή (σε απελευθερωμένο ελληνικό κράτος) που είναι η κατοχή του 1853 όταν Άγγλοι και Γάλλοι αποβίβασαν 15.000 πεζοναύτες στο Πειραιά, ασκήσανε κατοχή επί μια σχεδόν 10ετία που ήταν από τις πιο αιματηρές κατοχές που έζησε ο τόπος και ο λόγος ήταν το δημοσιονομικό, η καταβολή του χρέους στους τοκογλύφους, στις μεγάλες δυνάμεις. Όποιος ξέρει από ιστορία γνωρίζει ότι είχαμε τη δική μας οκτωβριανή επανάσταση τον Οκτώβριο...
του 1862 όταν εξεγέρθηκε ο λαός, καθάρισε τα κόμματα της κατοχής, το αγγλικό και το γαλλικό, διέλυσε τα πάντα, έδιωξε τον Όθωνα και δημιούργησε τις προϋποθέσεις ενός νέου συντάγματος, μιας νέας συνταγματικής αρχής, που θεωρήθηκε ως η πλέον δημοκρατική της Ευρώπης εκείνη την εποχή. Ο λαός πάντα δηλαδή έκανε το χρέος του.

Η 3η μεγάλη χρεοκοπία είναι η μόνη γνωστή (που αναφέρεται δηλαδή στα ιστορικά βιβλία), το "δυστυχώς επτωχεύσαμεν" του Χαριλάου Τρικούπη στα 1893. Πήγε σε διαπραγμάτευση τότε η κυβέρνηση με τους ομολογιούχους, η κυβέρνηση Τρικούπη και ο Τρικούπης έλεγε, "παιδιά τι θέλετε να κάνουμε τώρα, να σας τα δώσουμε όλα άμα θέλετε, με εξαίρεση δυο πράγματα". "Δεν παραχωρούμε την εθνική κυριαρχία της χώρας, δεν παραχωρούμε το δημόσιο ταμείο". Φυσικά οι ομολογιούχοι δεν το δέχτηκαν αυτό και στήσανε, έχοντας σύμμαχο το παλάτι που κατείχε ελληνικά ομόλογα, τον περίφημο πόλεμο του 1897, που ήταν στημένος από την αρχή μέχρι το τέλος μόνο και μόνο για να κερδηθεί ο Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος στα 1898. Επειδή οι δανειστές της χώρας θέλανε να πληρώνονται σε χρυσάφι, πρωτομπήκε στην οικονομική φιλολογία της χώρας η ιδέα του σκληρού νομίσματος και μας έφτιαξαν τη χρυσή δραχμή. Οπότε ξεκινάει ένας νέος φαύλος κύκλος δανεισμού, απίστευτου δανεισμού γιατί η Ελλάδα έπρεπε να εξασφαλίσει το χρυσάφι, για να στηρίξει τη χρυσή δραχμή, άρα νέα δάνεια.

Υπό το καθεστώς του ΔΟΕ και της Δημοσιονομικής Επιτροπής της Κοινωνίας των Εθνών που είχε και αυτή αναλάβει την εποπτεία της χώρας χρεοκοπούμε ξανά το 1932. Η χρεοκοπία του 32 είναι του Βενιζέλου, αλλά την επέβαλε ο Τσαλδάρης. Πάλι οι ίδιες ιστορίες, πάλι λιτότητες, κλείσανε τα 2/3 των σχολείων της εποχής εκείνης για να πληρώσουν τους δανειστές, απολύσανε πάνω από τα 2/3 των εκπαιδευτικών της χώρας, οι μισοί δημόσιοι υπάλληλοι της διοίκησης απολύθηκαν, απαγορεύτηκε με την χρήση του ιδιώνυμου η συνδικαλιστική δράση ειδικά στο δημόσιο τομέα, στη δημόσια διοίκηση.

Είναι σκόπιμο να γνωρίζουμε πως γινόταν ο δανεισμός της χώρας: στα 100 χρυσά φράγκα δανείου ο τόκος, το επιτόκιο, έτρεχε στα 100, οι δανειστές όμως κρατούσαν ένα ποσοστό του δανείου, περίπου 20 με 30%, ανάλογα, ως "εγγύηση καλής εκτέλεσης δανείου". Έτσι το δάνειο που εκταμίευε τελικά το κράτος έφτανε να είναι το 50% της αρχικής ονομαστικής αξίας.

Στην συνέχεια έφεραν τον βασιλιά, ο βασιλιάς φυσικά εκτέλεσε τις εντολές των Βρετανών και έφερε τη τεταρτο-αυγουστιανή δικτατορία του Μεταξά. Το πρώτο πράγμα που έκανε ο Μεταξάς ήταν να πάρει το αποθεματικό του ΙΚΑ, του νεοσύστατου τότε ΙΚΑ, μόλις 3 χρόνια είχε δημιουργηθεί, και ήταν κατάλληλα προικισμένο, πολύ σοβαρά προικισμένο, πολύ καλό, είχε μια πολύ καλή προοπτική. Πήρε επίσης ότι βρήκε στις τράπεζες συν τα αποθεματικά στο δημόσιο ταμείο και πλήρωσε τους Γάλλους και Βρετανούς χρηματιστές.

Μετά τον 2ο ΠΠ ήταν παλλαϊκό το αίτημα προς τους συμμάχους, που υποστήριξε και ο πρώτος πρόεδρος της Τραπέζης της Ελλάδος μετά την απελευθέρωση, ο Ξενοφών Ζολώτας: να μας χαρίσουν ή να μας διαγράψουν τα προπολεμικά χρέη. Αν μη τι άλλο, για τη προσφορά της χώρας στη νίκη των συμμάχων τουλάχιστον διαγράψτε τα χρέη τα προπολεμικά, έλεγαν.

Φυσικά όχι απλά δεν διαγράφτηκαν τα χρέη αλλά μετά από 15 χρόνια απανωτών πιέσεων και άνευ προηγουμένου εκβιασμών, φτάσαμε στο 1964 όπου έγινε η τελική ρύθμιση των προπολεμικών χρεών. Κυβέρνηση Γεωργίου Παπανδρέου, υπουργός Οικονομικών Κωνσταντίνος Μητσοτάκης που υπέγραψε τη χειρότερη δανειακή σύμβαση και ρύθμιση χρεών που έχει υπογράψει ποτέ η χώρα (εκτός από τη σημερινή). Αναγνώρισε το σύνολο των προπολεμικών χρεών της χώρας από το 1881 και μετά. Στο ακέραιο της αξίας τους, χωρίς να παίρνουμε υπόψη αυτά που πληρώθηκαν από τη χώρα ή που είχαν πληρωθεί μέχρι τότε. Χωρίς να παίρνεται υπόψη ότι γι' αυτά είχαμε κηρύξει 2 πτωχεύσεις επίσημες, το 1893 και το 1932. Αναγνώρισαν επιπλέον το σύνολο των τόκων υπερημερίας που είχαν μεταφέρει φυσικά σε τιμές του 64 συν 71% προσαύξηση των τόκων υπερημερίας για το πιστωτικό κίνδυνο και φυσικά τη ψυχική οδύνη, το πρόβλημα ψυχικής γαλήνης, που είχαν υποστεί οι δανειστές. Καθορίστηκε να πληρωθούν αυτά τα χρέη σε 45 χρόνια, Δηλαδή, 1964 και 45 = 2009.

Τι έκανε η χούντα στη συνέχεια; Έκανε τη πληρωμή των χρεών αυτών εξωλογιστική. Γι' αυτό εμφανίζεται ότι έχει μικρά ποσοστά χρέους η χούντα. Τα πλήρωνε κάτω από το τραπέζι. Και τα πλήρωσε με 2 βασικούς τρόπους. Οι ξένοι δανειστές μας και οι μεγάλες δυνάμεις που κρύβονταν από πίσω απαίτησαν 2 πράγματα. Πρώτον εκχώρηση ολόκληρου του Αιγαίου την οποία την προετοίμασε προσπαθώντας να επαναφέρει (αυτό που πάει να κάνει τώρα η κυβέρνηση) τον "θεσμό επιφανείας". Είχαν έτοιμες τις συμβάσεις, απλά έπεσε η ιστορία της μεταπολίτευσης και έχασαν αυτό το πράγμα. Και το δεύτερο, με την εκχώρηση της Κύπρου. Υπάρχουν χαρτιά στα αρχεία που δημοσιεύονται αυτή την εποχή όπου η παραχώρηση ή η εκχώρηση ή η τραγωδία της Κύπρου εμπεριείχε και ένα κομμάτι αποπληρωμής προπολεμικού χρέους της Ελλάδας. Δηλαδή σε αντάλλαγμα να μας χαρίσουν ένα κομμάτι του χρέους η χούντα άνοιξε την πόρτα στην τουρκική εισβολή και στο τι συνέβη μετά στην Κύπρο.



Μετά την μεταπολίτευση οι κυβερνήσεις φορτώσανε το χρέος αυτό στις δημόσιες επιχειρήσεις. Υπάρχει έκθεση του 1985 που λέει ότι η ΔΕΗ, η τότε κρατική ΔΕΗ, για κάθε 1000 δραχμές που δανειζόταν είχε εσωτερική ανάγκη μόνο τη μια δραχμή. Όλο το υπόλοιπο ήταν απαιτήσεις εξωλογιστικές για πληρωμή χρεών. Την εποχή εκείνη αρχίζουν να δανείζονται ξανά οι κυβερνήσεις για τις δικές τους ανάγκες και ο δανεισμός είναι επαχθέστατος. Για παράδειγμα το 1977 συνάπτεται με όμιλο τραπεζών από τη Γαλλία δάνειο με την ελληνική κυβέρνηση όπου εκτός από τους τρομακτικά τοκογλυφικούς όρους που επιβάλλονται στην Ελλάδα, της επιβάλλονται και οι εξής όροι. Πρώτον. Το πόσες φρεγάτες θα αγοράσει από τη Γαλλία. Δεύτερον. Πόσο όγκο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων θα αγοράσει από τη Lacoste και από τις γαλλικές επιχειρήσεις με αποτέλεσμα φυσικά την καταστροφή της ελληνικής κλωστοϋφαντουργίας γιατί εισάγαμε αυτά που θα μπορούσαμε να παράγουμε οι ίδιοι με έναν αναπτυγμένο κλάδο της βιομηχανίας εκείνη την εποχή. Αργότερα έγιναν και άλλες τέτοιες δανειακές συμβάσεις, η μεγαλύτερη ήταν το 1987 η οποία ήταν με τον όμιλο της Mitsubishi Funds όπου ανάμεσα σε αυτά που μας ζητούσαν να αγοράσουμε, ήταν και τα περίφημα ιαπωνικά προγράμματα της τηλεόρασης, δηλαδή τότε άρχισε η εισβολή των Pokemοn, των Digimon και όλη αυτή την τερατολογία ας πούμε που γενιές επί γενιών ζούνε τα δικά μας παιδιά. Από εκεί και πέρα έχουμε την δημιουργία τεράστιων ελλειμμάτων λόγω της σχέσης μας κυρίως με την ΕΟΚ που τα εκτινάσσει μετά το 1984 αλλά και μιας πολιτικής κυριολεχτικά αθώωσης των υπευθύνων για τη λεηλασία αυτού του τόπου και την καταστροφή της βιομηχανίας μέσω κυρίως των προβληματικών. Μιλάμε για 340 περίπου ή 370 βιομηχανικές επιχειρήσεις της χώρας, την αφρόκρεμα της ελληνικής βιομηχανίας και της ελληνικής παραγωγής ευρύτερα. Το ποσό που χρωστάγανε, το πόσο δηλαδή είχαν φορτώσει οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες αυτές τις μεγάλες βιομηχανίες και παραγωγικές επιχειρήσεις κατά μέσο όρο ήταν περίπου 12 φορές το μετοχικό κεφάλαιο των εταιρειών και είχε μετατραπεί σε δανεικά και αγύριστα. Η κυβέρνηση λοιπόν παίρνει όλα τα χρέη αυτά στον προϋπολογισμό, αθωώνει τους παλιότερους ιδιοκτήτες και κρατάει επί μια 10ετία αυτές τις επιχειρήσεις είτε να υπολειτουργούν, είτε χωρίς να λειτουργούν καθόλου, δίνοντας απλά τον μισθό στους εργαζόμενους με αντάλλαγμα την ψήφο. Αυτό από μόνο του εκτίναξε το δημόσιο χρέος, γιατί αυτά με τι λεφτά θα γινόντουσαν; Μόνο με δάνεια. Το αποτέλεσμα είναι να εκτιναχθεί μέσα σε 4 χρόνια στο διπλάσιο το χρέος της χώρας.

Με την πρώτη κυβέρνηση ΝΔ μετά το ΠΑΣΟΚ έχουμε την δεύτερη μεγάλη επιτυχία του κ. Μητσοτάκη. Στα 3 χρόνια που είχε την κυβέρνηση, έχει ρεκόρ, πραγματικά παγκόσμιο ρεκόρ, 4πλασιασμού του χρέους, κυριολεκτικά μέσα σε 3 χρόνια σε απόλυτα νούμερα, δηλαδή είναι να τρελαίνεσαι. Και όχι μόνο αυτό αλλά είναι και ο πρώτος που έκανε τι; Αντί να δανείζεται από το εσωτερικό όπως γινόταν τότε με δραχμικό χρέος από την εσωτερική αγορά, άρχισε να δανείζεται ως επί το πλείστον από τη ξένη αγορά, δηλαδή από τις ξένες αγορές σε σκληρό νόμισμα. Και όπως ήθελα να ξέρετε και θα σας πληροφορήσω, καμία ποτέ, καμία χώρα δεν έχει χρεοκοπήσει από τον εσωτερικό της δανεισμό. Το τρανότερο παράδειγμα είναι η Ιαπωνία με 220% χρέος, το μεγαλύτερο στον κόσμο, αλλά το 92% του χρέους αυτού είναι σε γιεν. Πάντα χρεοκοπείς από τον εξωτερικό δανεισμό. Από το δανεισμό δηλαδή που κάνεις από τις ξένες αγορές σε σκληρό συνάλλαγμα.

Παραμονές του ευρώ οι κυβερνήσεις Σημίτη μεθοδεύουν τη μετατροπή ολόκληρου του δημόσιου χρέους και κυρίως του εσωτερικού που μέχρι τότε ήταν περίπου το 80% του δημόσιου χρέους και ήταν δραχμικό, σε εξωτερικό χρέος εκφρασμένο σε σκληρό νόμισμα, το ευρώ. Και ξέρουμε ότι είναι πιο εύκολο να αντιμετωπίσεις το εσωτερικό χρέος γιατί τέλος πάντων κανένα κράτος δεν έχει χρεοκοπήσει από το εσωτερικό του χρέος, στο δικό του νόμισμα. Χρεοκοπείς πάντα από το εξωτερικό χρέος. Από εκεί και πέρα οι οικονομολόγοι ξέρανε ότι η αντίστροφη μέτρηση είχε ξεκινήσει. Είναι υπόθεση συγκυρίας το πότε θα σκάσει το κανόνι.

Το δεύτερο που έγινε είναι ότι η οικονομία βίωνε μια απίστευτη κατάσταση μακροχρόνιας κρίσης ρευστότητας όπως λέμε. Δηλαδή άρχισε να εξαφανίζεται το χρήμα από την αγορά. Αν δείτε τα στοιχεία το 2001, το 2002 μέχρι το 2004 που είχαμε τους Ολυμπιακούς Αγώνες είχαμε κάθε χρόνο μείωση της νομισματικής κυκλοφορίας ενώ το φυσιολογικό ήταν να αυξάνει η νομισματική κυκλοφορία ανάλογα με το ΑΕΠ. Με την αύξηση δηλαδή του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος που παράγει η χώρα, ανάλογα αυξάνει και η νομισματική κυκλοφορία. Αντί γι' αυτό είχαμε μείωση. Τρομακτική ασφυξία. Γιατί; Γιατί η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα που εκδίδει το νόμισμα δεν θεωρούσε ότι έπρεπε να μας δώσει περισσότερο νόμισμα. Πως καλύφθηκε αυτό το έλλειμμα νομισματικής κυκλοφορίας; Εμπορικά πλεονάσματα δεν είχαμε, νόμισμα δεν είχαμε. Τι έμενε; Ο δανεισμός. Κάθε χρόνο, μέσα στη 10ετία, κατά μέσο όρο, το "οικονομικόν θαύμα" όπως το ονομάσανε, η "ισχυρή Ελλάς" αναπτυσσότανε κατά 4%, όντως το ποσοστό ήταν εξαιρετικά σημαντικό ακόμα και σε σχέση με το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μόνο που ξεχάσανε να μας πουν δημόσια ότι για κάθε 4% άνοδο που είχαμε τότε ο δημόσιος δανεισμός αύξανε 18%. Δηλαδή δανειζόμασταν για να υπάρξει επέκταση του ΑΕΠ.

Παράλληλα είχαμε μια οικονομία της οποίας συνθλίφτηκε κυριολεκτικά η παραγωγική της βάση. Φτάσαμε, η αγροτική οικονομία, το υπογραμμίζω, στην Ελλάδα όχι στην Ολλανδία, ή στη Γερμανία ή στη Σουηδία. Στην Ελλάδα. Να έχει συμμετοχή στο ΑΕΠ 3%. Δηλαδή έχουμε λιγότερη συμμετοχή της αγροτικής μας οικονομίας στο ΑΕΠ από ότι έχει η Ολλανδία. Δηλαδή έλεος! Και συμμετοχή της βιομηχανίας και της παραγωγής ευρύτερα μόλις 13%. Όταν ο μέσος όρος παραγωγής της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι 35%. Έχουμε μια οικονομία παρασιτικών υπηρεσιών. Μη παραγωγικών παρασιτικών υπηρεσιών. Που διαμορφώθηκε κατά κύριο λόγο μέσα στα πλαίσια του ευρώ αλλά και νωρίτερα, μόνο που το ευρώ το επιτάχυνε πάρα πολύ. Αυτό εκτίναξε σε ιστορικό ρεκόρ το εξωτερικό μας έλλειμμα.

Την ίδια ώρα το μέσο νοικοκυριό βιώνει μια λιτότητα που ουσιαστικά διαρκεί πάνω από δυο 10ετίες. Ουσιαστικά από το 1984 είναι σε συστηματική λιτότητα το εργαζόμενο νοικοκυριό. Φτάσαμε στο μοναδικό, και αυτό πάλι ιστορικό ρεκόρ, την τελευταία 10ετία να έχουμε αρνητικά πρόσημα αποταμίευσης. Μόνο το 2009 χαθήκανε 28 δισ. αποταμιεύσεις από την ελληνική οικονομία. Και όπως γνωρίζετε, ότι καθεστώς και να έχει μια χώρα, όποιος και να κυβερνάει, αν δεν υπάρχουν αποταμιεύσεις στις τράπεζες και αν δεν υπάρχει αυξημένη ροπή προς αποταμίευση δηλαδή διαθέσιμο εισόδημα που μένει όταν πληρώνω τα βασικά μου και μπορώ να το βάλω να γίνει αποταμίευση, δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί μια αυτοδύναμη οικονομική ανάπτυξη. Φτάσαμε στο σημείο, το μέσο διαθέσιμο εισόδημα του νοικοκυριού για μια ολόκληρη 10ετία να βρίσκεται κάτω, να υπολείπεται δηλαδή των βασικών καταναλωτικών δαπανών που πρέπει να κάνει η μέση ελληνική οικογένεια στην Ελλάδα. Αυτό δεν συμβαίνει πουθενά αλλού στην Ευρώπη, πουθενά αλλού, ακόμα και στις κατεστραμμένες χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ. Δηλαδή με λίγα λόγια για πάνω από μια 10ετία το μέσο νοικοκυριό δεν έχει εισόδημα πραγματικό που να του ικανοποιεί τις βασικές του καταναλωτικές ανάγκες. Οπότε αναγκάζεται και πάει στο δανεισμό. Το αποτέλεσμα: το 2010, το 77% του μέσου διαθέσιμου εισοδήματος το χρωστάμε στις τράπεζες.

Φτάσαμε λοιπόν παραμονές του 2009 όπου είχαμε την διεθνή βόμβα, το κραχ του 2008. Πως συνέβη αυτό; Στην παγκόσμια αγορά είχαν συσσωρευτεί τεράστια δανείσιμα κεφάλαια. Τι εννοούμε δανείσιμο κεφάλαιο; Δανείσιμο κεφάλαιο εννοούμε εκείνο το κεφάλαιο που δεν μπορεί να επενδυθεί στη παραγωγή. Είναι αυτό που δημιουργείται με χρηματοπιστωτικά παιχνίδια έναντι μελλοντικών αποδόσεων. Το δανείσιμο κεφάλαιο για να φέρει κέρδος πρέπει να γίνει τοκοφόρο κεφάλαιο. Δηλαδή να βρει κάποιον οφειλέτη να το δανειστεί και να του πληρώνει τόκους. Ξέρετε πόσα είναι αυτά τα δανείσιμα κεφάλαια υπολογισμένα με βάση τον Απρίλη του 2010; 1.000 τρισεκατομμύρια δολάρια, δανείσιμα κεφάλαια. Περίπου 1600 θεσμικοί επενδυτές έχουν αυτά τα δανείσιμα κεφάλαια στη παγκόσμια αγορά. Η μέση απόδοση αυτών των κεφαλαίων μέχρι πριν τη κρίση ήταν 6.22%. Η παγκόσμια οικονομία έχει Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν 57 τρισεκατομμύρια. Που σημαίνει ότι τα 1.000 τρισεκατομμύρια δολάρια προσδοκούν ετήσιο κέρδος 62 τρισεκατομμύρια δολάρια από μια οικονομία που παράγει στο σύνολο της 57 τρις. Εκεί μπλόκαρε η οικονομία και έσκασε η βόμβα το φθινόπωρο του 2008 και φυσικά άρχισαν να καταρρέουν οι τράπεζες γιατί οι τράπεζες βασικά είναι οι θεσμικοί επενδυτές που παίζουν με αυτά τα λεφτά. Λοιπόν, όταν έσκασε το κραχ, η κυβέρνηση, η τότε κυβέρνηση μας έλεγε, θα θυμάστε φαντάζομαι, ότι υπήρχε μεν η παγκόσμια κρίση, αλλά εμείς δεν φοβόμαστε, ήμασταν «οχυρωμένοι στο ευρώ», ήμασταν «θωρακισμένοι γερά» κλπ.

Το Γενάρη όμως του 2009 βγήκε να πουλήσει ομόλογα η ελληνική κυβέρνηση για να αντλήσει λεφτά όπως κάθε χρόνο για να τροφοδοτήσει τις τρομακτικές ανάγκες που έχει σαν κράτος. Και δεν αγόραζε κανένας. Και τότε υπήρξε ο γενικευμένος πανικός. Ξαφνικά ο τότε πρωθυπουργός και ο τότε υπουργός Οικονομικών ανακάλυψαν ξαφνικά την κρίση. Και αποδείχτηκε αυτό που γνωρίζαμε όλοι όσοι τουλάχιστον μελετούσαμε τα στοιχεία, ότι ο βασιλιάς είναι θεόγυμνος. Και αποδείχτηκε όχι μόνο αυτό αλλά και ότι δεν υπήρχε δυνατότητα ανάταξης ή αντιμετώπισης του προβλήματος του χρέους. Γιατί στην τελευταία 10ετία, στη 10ετία του ευρώ, ο συνολικός δανεισμός του ελληνικού κράτους ήταν 490 δισεκατομμύρια ευρώ. Από αυτά ξέρετε τι πληρώσαμε; 450 δισεκατομμύρια πληρώσαμε εξυπηρέτηση χρέους. Δηλαδή μέσα σε μια 10ετία πληρώσαμε 1,5 φορά το χρέος που είχαμε στις 31/12/2009, (340 δις Χ 1,5 = περίπου 500) Και μένουν άλλα 40. Από αυτά τα 40 περίπου τα 18 με 20 είναι το συσσωρευμένο έλλειμμα 10ετίας του κρατικού προϋπολογισμού. Και τα υπόλοιπα 20 δεν ξέρουμε που πήγαν. Δεν ξέρουμε. Γιατί υπολογιστικά βγαίνει το νούμερο αλλά δεν υπάρχει αιτιολόγηση. Κάποιοι τα πήραν. Ποιοί τα πήραν; Το ψάχνουμε!

Λοιπόν, τι έγινε τώρα; Όταν κινδύνευε η χώρα, και βρέθηκε πλέον, αποκαλύφθηκε, το καθεστώς χρεοκοπίας της, η ευρωζώνη κλονίστηκε διότι εάν προχώραγε η χώρα, όπως είχε κάθε δικαίωμα να το κάνει, η συνθήκη της Λισαβόνας της το επέτρεπε, να προχωρήσει σε μονομερή ρύθμιση των χρεών της εκείνη τη στιγμή, δεν θα μπορούσε κανείς να την σταματήσει. Και δεν θα μπορούσε να την σταματήσει για τον εξής απλούστατο λόγο. Όταν δανείζεις ιδιώτη ή επιχείρηση, νοικοκυριό ή επιχείρηση και δεν μπορεί να πληρώσει τι κάνεις; Τον βάζεις σε εκκαθάριση, του παίρνεις τα περιουσιακά και τελειώσαμε. Στο κράτος δεν μπορείς να το κάνεις αυτό. Και αυτός είναι ο μεγαλύτερος εφιάλτης των δανειστών κρατών από τον 19ο αιώνα. Τι γίνεται αν αποφασίσει το κράτος να μην πληρώσει; Δεν μπορείς να του κάνεις εκκαθάριση. Δεν μπορείς να του απαιτήσεις την περιουσία σαν δανειστής.

Γιατί; Γιατί έχει ασυλία λόγω άσκησης εθνικής κυριαρχίας. Έτσι λένε οι νομικοί. Και αυτό είναι στο διεθνές δίκαιο, στον σκληρό πυρήνα του διεθνούς δικαίου. Το ήξεραν αυτό στην ευρωζώνη, οπότε τι κάνανε; Καλέσανε τα πολιτικά κόμματα στην έδρα, στις Βρυξέλλες, τις ηγεσίες, της τότε κυβέρνησης και της μελλοντικής κυβέρνησης και τους είπαν "εδώ είμαστε σε πολύ δύσκολη θέση, προέχει το ευρώ". Και επειδή πίσω από την Ελλάδα έρχονταν και άλλοι, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιταλία, το Βέλγιο, η Γαλλία, είπαν «πρέπει να φτιάξουμε έναν μηχανισμό άμεσα που να μην επιτρέπει στα κράτη και στους λαούς φυσικά να επιβάλλουν είτε διαγραφή, είτε ρυθμίσεις ή οτιδήποτε μονομερώς για να χάσουν τα λεφτά τους οι τράπεζες». Και έτσι στήσανε την ιστορία στην Ελλάδα γιατί ξέρανε ότι έχουμε τόσο εθελόδουλο πολιτικό σύστημα που μπορούν να επιβάλλουν ότι γουστάρουν εδώ. Και έτσι έγινε η μεταβολή, η πολιτική μεταβολή. Φυσικά επειδή κανένας δεν κάνει τίποτα με το αζημίωτο στήθηκε αυτή η λεηλασία των spreads, επιτοκίων και όλα αυτά τα πράγματα που είδαμε εκείνους τους μήνες και που απέφεραν στους κερδοσκόπους περίπου 17 δισεκατομμύρια κέρδη και από εκεί και πέρα άρχισε το γαϊτανάκι του να πάμε στο μηχανισμό στήριξης. Βεβαίως ο μηχανισμός στήριξης του ευρώ δεν έχει καμία σχέση με το μηχανισμό στήριξης της χώρας.

Εκεί λοιπόν κάνανε το εξής. Αυτό που τους ενδιέφερε δεν ήταν να βάλουν σε εφαρμογή το μνημόνιο αλλά την δανειακή σύμβαση. Με την δανειακή σύμβαση λοιπόν εξαναγκάσανε τη κυβέρνηση, "εξαναγκάσανε" τρόπος του λέγειν. Επειδή τυχαίνει λόγω επαγγέλματος να γνωρίζω και στελέχη του ΔΝΤ, γελάγανε τις μέρες εκείνες. Μου λέγανε ότι δεν είχαν προφτάσει να στείλουν τη δανειακή σύμβαση και είχε γυρίσει πίσω υπογραμμένη Ή τα ίδια στελέχη πιστεύανε ότι θα υπήρχε διαπραγμάτευση γι' αυτό ήταν ακραία η διατύπωση της δανειακής σύμβασης με σκοπό να κοπούνε κάποιες, οι πιο ακραίες εκδοχές, μέσα από μια διαπραγμάτευση. Δεν υπήρξε τίποτα, υπογράφτηκε αβλεπί. Και γράφτηκε στον διεθνή τύπο άλλωστε πολύ έντονα, κάποιοι οικονομικοί αναλυτές είπαν "τι σόι κυβέρνηση έχετε στην Ελλάδα".

Η δανειακή σύμβαση λοιπόν προβλέπει, το πρώτο πράγμα που προβλέπει είναι ότι η Ελλάδα αμετάκλητα και άνευ όρων παραιτείται της ασυλίας λόγω άσκησης εθνικής κυριαρχίας. Στις 6 Μαΐου του 2010 ψηφίζεται ο νόμος του μνημονίου από την Ελληνική Βουλή και δυο μέρες μετά, στις 8 Μαΐου, με τροπολογία σεψηφισμένο νομοσχέδιο της Βουλής, δίνεται το δικαίωμα μόνο με την υπογραφή του υπουργού να ισχύει η δανειακή σύμβαση. Βεβαίως όσο γνωρίζω εγώ που ασχολούμαι περίπου μια 10ετία με τα ζητήματα αυτά σας πληροφορώ ότι δεν υπάρχει παρόμοιο συμβάν ή τέτοια δανειακή σύμβαση όχι μόνο στα ελληνικά χρονικά αλλά και στα διεθνή χρονικά από τις αρχές του 19ου αιώνα, δεν υπάρχει κράτος ακόμα και αποικία που να έχει υπογράψει τέτοιο πράγμα.

Ο Τσολάκογλου στις δίκες του 46, στις δίκες δοσιλόγων του 46, χρησιμοποίησε ως επιχείρημα ότι "εγώ όταν μου ζητήθηκε από τους χιτλερικούς, από τους ναζί, να υπογράψω τη κατάλυση του ενιαίου και αδιαίρετου της εθνικής κυριαρχίας της χώρας, παραιτήθηκα". Αυτό είναι γεγονός. Δεν τον κάνει φυσικά λιγότερο δοσίλογο Αλλά τουλάχιστον ακόμα και αυτός είχε τσίπα. Και 'δω μιλάμε, σε ομαλές συνθήκες, υπό καθεστώς υποτίθεται κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, έχουμε κυβέρνηση εκλεγμένη από την χώρα που παρέδωσε το σύνολο της χώρας στους ξένους δανειστές. Και ξέρετε τι σημαίνει αυτό στη πράξη;

Πρώτον. Παραιτήθηκε η χώρα από όλα τα φυσικά δικαιώματα που έχει ένας οφειλέτης απέναντι στο δανειστή του. Ακόμα και αυτά που έχει ένα φυσικό πρόσωπο.

Δεύτερον. Με βάση τη δανειακή σύμβαση στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται να πάει σε τρίτες πηγές να αναζητήσει τα χρήματα και να ξεχρεώσει τους δανειστές. Δηλαδή αν είχαμε μια κυβέρνηση που διεκδικούσε το κατοχικό δάνειο από τους Γερμανούς, που είναι άμεσα απαιτητό, και συμφωνούσε η γερμανική κυβέρνηση να μας δώσει το κατοχικό δάνειο, τα 160 περίπου δισεκατομμύρια που υπολογίζουμε ότι είναι η σημερινή αξία του κατοχικού δανείου, δεν θα μπορούσαμε να τα χρησιμοποιήσουμε για να ξεχρεώσουμε τους κυρίους αυτούς.

Τρίτον. Οι δανειστές έχουν όμως το δικαίωμα, μερικά ή ολικά, να εκχωρήσουν τις δικές τους χρεωστικές απαιτήσεις σε τρίτους απέναντι στην Ελλάδα. Και σας λέω ένα σενάριο το οποίο αναφέρουν πάρα πολλοί ειδικοί. Ακραίο σενάριο, όντως, αλλά δεν είναι απίθανο, γιατί το έχουν υπογράψει αυτό το πράγμα. Και λέει ότι… το έχει πει ο κύριος Κασιμάτης, το έχω ακούσει και από τον κύριο Χρυσόγονο συγκεκριμένα, συνταγματολόγοι και οι δυο. Λοιπόν είπαν το εξής. Μπορούν να δώσουν τις χρεωστικές απαιτήσεις, πχ να δώσει η Ολλανδία τις χρεωστικές της απαιτήσεις απέναντι στην Ελλάδα στην Τουρκία, να έρθει η Τουρκία, να δεσμεύσει την Ακρόπολη και να τοποθετήσει την τούρκικη σημαία στην Ακρόπολη. Διότι παραίτηση από την ασυλία λόγω άσκησης εθνικής κυριαρχίας σημαίνει ότι παραιτείσαι από την δημόσια περιουσία του κράτους από το σύνολο της εθνικής επικράτειας, από το εθνικό έδαφος. Παραιτείσαι από την ιδιωτική περιουσία των πολιτών σου. Και παραιτείσαι ακόμη και από τη δυνατότητα να μην υπάρξει δέσμευση ή υποθήκευση ακόμα και στον οπλισμό της χώρας. Αυτό το πράγμα είναι πρωτοφανές. Γι' αυτό βγήκαν πάρα πολλοί αναλυτές στον κόσμο και νομικοί και λέγανε, συγκεκριμένα εγώ θυμάμαι έναν Αμερικανό χρηματιστή, ο οποίος είχε γράψει τότε στους New York Times ένα άρθρο λέγοντας "υπογράφει την εθνική της αυτοκτονία η χώρα".

Τέταρτον και το χειρότερο. Με βάση τα διεθνή ήθη και έθιμα, στις διεθνής αγορές η δανειακή σύμβαση αυτή εμπίπτει στο περίφημο "ίσοι όροι ανάμεσα στους δανειστές". Δηλαδή ότι ισχύει για έναν δανειστή υποχρεωτικά ισχύει για όλους είτε έχουν υπογράψει την δανειακή σύμβαση είτε όχι. Αν την εκτελέσεις δηλαδή μέχρι το τέλος αυτή τη δανειακή σύμβαση, τότε οποιοσδήποτε δανειστής του ελληνικού κράτους μπορεί να το χρησιμοποιήσει ως νομικό προηγούμενο και να απαιτήσει τις ίδιες ρήτρες, τις ίδιες υποχρεώσεις του κράτους απέναντι του, έστω και αν δεν συμπεριλαμβανόταν στην δανειακή σύμβαση. Αυτό λέγεται Pari Passu είναι ένας νομικός όρος που σημαίνει «ότι ισχύει για τον ένα, ισχύει για όλους».

Αυτό το πράγμα λοιπόν δεν έπρεπε να το μάθουμε εμείς, ούτε και η Βουλή βέβαια, γι' αυτό και δεν πήγε ποτέ στη Βουλή, πήγε μόνο στη προπαρασκευαστική της Βουλής και έμεινε εκεί. Βεβαίως στη Βουλή μπορείτε να το βρείτε ολόκληρο, είναι αναρτημένο πλέον. Δεν έχει κυρωθεί αλλά, με βάση το τι έχουν αποφασίσει, ισχύει γιατί εκτελείται.

Με βάση αυτά λοιπόν εφαρμόσανε τη πολιτική του μνημονίου η πολιτική του οποίου είχε σχεδιαστεί εξ' αρχής όχι τόσο για να δημιουργήσει τα πλεονάσματα εκείνα για να πληρωθούν τα τοκοχρεολύσια. Γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν πληρώνονται. Κάθε χρόνο η εξυπηρέτηση του χρέους μας κοστίζει 35 με 40% του ΑΕΠ. Αυτό το πράγμα δεν γίνεται να πληρωθεί. Είναι αδύνατο. Το ξέρανε. Και εφόσον λοιπόν το ξέρανε τι έπρεπε να γίνει; Αν μας λέγανε το Γενάρη του 2010 "Θα βάλω χέρι στη δημόσια περιουσία", θα ξεσηκωνότανε όλος ο κόσμος. Οπότε τι κάνανε; Έφεραν ολόκληρο τον κόσμο στην απόγνωση, στην απελπισία, μεροδούλι μεροφάι, να σκέφτεται την ανεργία, το αν θα μπορεί να επιβιώσει αυτός, το παιδί του, η οικογένεια του αύριο και να του θέσουν το εξής δίλλημα, αυτό που είπε ο κύριος Όλι Ρεν πριν 3 βδομάδες μετά την 11η του Μάρτη που αποφασίστηκε η εκποίηση των 50 δις της δημόσιας περιουσίας. Τι είπε; "Ή πουλάτε ή χάνετε τους υπόλοιπους μισθούς της 10ετίας". Αυτό ήταν το δίλλημα των τοκογλύφων. Ή πουλάτε ή χάνετε ότι έχει μείνει από συντάξεις και μισθούς. Να εξαναγκάσουν το λαό να πει "Ας τα κομμάτια, πούλα κάτι, προκειμένου να μην χάσω και ότι μου έχει απομείνει". Και την ίδια ώρα ένα ολόκληρο σύστημα προπαγάνδας προσπαθεί να πείσει το λαό ότι είμαστε πάμπλουτη χώρα ρε παιδιά. Έχουμε πετρέλαια... Σαουδική Αραβία έχουμε πυρηνικά, έχουμε ιστορίες, πλουτώνιο, χρυσάφια... Τι είναι τώρα να δώσουμε 350 δισεκατομμύρια που είναι το χρέος; Ενώ στη πραγματικότητα δεν είναι έτσι.

Λοιπόν, από κει και πέρα η κατάσταση πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Σε 8 μήνες εφαρμογής του μνημονίου είχαμε υποχώρηση μιας 10ετίας στην ελληνική οικονομία και τα εισοδήματα κατέληξαν στο 1974 σε πραγματικούς όρους. Τα επόμενα χρόνια που έρχονται θα είναι ακόμα πιο δύσκολα και πολύ χειρότερα από αυτό που έχουμε πληρώσει. Είμαστε στη προκαταρκτική διαδικασία.

Κατά τη γνώμη μου αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι ένα πραγματικά, αυθεντικά, ρωμαλέο παλλαϊκό μέτωπο που θα απαιτήσει τον επαναπροσδιορισμό όλων των πολιτικών συνθηκών στη χώρα. Δηλαδή την ανατροπή του πολιτικού συστήματος και τη δημιουργία νέων προϋποθέσεων μιας νέας εξουσίας που θα επιβάλλει:

Την καταγγελία της δανειακής σύμβασης και το σύνολο του οικοδομήματος που στήθηκε πάνω σ' αυτή ώστε να μπορεί να γλυτώσει την αγχόνη και το δόκανο ο ελληνικός λαός και να οικοδομήσει μια νέου τύπου πορεία για το τόπο. Μια νέου τύπου εξουσία που αντανακλά και πρέπει να αντανακλά τα πραγματικά συμφέροντα του μόνου αυθεντικού εκφραστή αυτού του τόπου που είναι αυτός που τον ποτίζει με τον ιδρώτα του.

Με αυτό το πράγμα θέλω να κλείσω, Κοιτάξτε. Οι εποχές που αναθέταμε σε κάποιους άλλους την διοίκηση και την κυβέρνηση της χώρας τελειώσανε ανεπιστρεπτί. Τελειώσανε ανεπιστρεπτί. Είναι πολύ σοβαρό το μέλλον της χώρας το μέλλον των παιδιών μας και των οικογενειών μας για να το αναθέσουμε σε τρίτους σωτήρες.

Ή εμείς ή κανένας.


ΠΗΓΗ: http://kolakas.blogspot.gr/ μέσω ΚΟΥΓΚΙ2015

Σάββατο 9 Μαΐου 2015

ΤΕΛΟΣ Η ΑΝΟΧΗ από "το πιτσιρίκι". Εκατό μέρες και πολύ διήρκεσε...




Συγκάτοικοι με τους Δολοφόνους

Τα δύο πρόσωπα του Έλληνα πρωθυπουργού αλλάζουν με ταχύτητα φωτός ανάλογα σε ποιον απευθύνεται και με ποιον προσυπογράφει. Δεν έκλεισαν 48 ώρες μετά το δελτίο τύπου που αφορούσε στην τηλεφωνική συμφωνία Γιούνκερ-Τσίπρα και που είχε ως βασικές κοινές συμφωνημένες γραμμές τις συντάξεις (πάνω από το όριο της φτώχειας) και τα εργασιακά (σύμφωνα με τους Θεσμούς της Αγοράς).
Ο κύριος Τσίπρας, ο οποίος έχει κάνει το τηλέφωνο προέκταση του χεριού του να μιλάει συνεχώς με την κ. Μέρκελ, τον κ. Ολαντ, την κ. Λαγκάρντ, τον κ. Γιούνκερ, σήμερα από το βήμα της Βουλής θυμήθηκε την πολιτική βούληση αν η Ευρώπη «δολοφονήσει» την Ελλάδα. Ο κύριος Τσίπρας το βράδυ συνομιλεί με τους «δολοφόνους» της Ελλάδας και το πρωί «τους δίνει» προς μαζική κατανάλωση.

Θαυμαστής των φιλελευθέρων

Ενώ όλη η διαπραγμάτευση στηρίζεται πάνω στα οικονομικά με στόχο την «δολοφονία» του ελληνικού λαού με επιπλέον φόρους 14 δις για τα επόμενα δύο χρόνια, ο πρωθυπουργός δηλώνει ότι η διαπραγμάτευση είναι πολιτική. Από τη μια μεριά ζητά τα 7 δις από το δεύτερο μνημόνιο και από την άλλη δηλώνει ότι το πακέτο είναι πολιτικό και όχι οικονομικό.
Η συνεχόμενη συνειδητή ασάφεια που διέπει την πολιτική της κυβέρνησης προς τους δανειστές αρχίζει να διέπει την κυβέρνηση και ως προς τον ελληνικό λαό. Μάλιστα, θυμήθηκε τον Κωνσταντίνο Καραμανλή που από πολιτική βούληση (κατά τον κύριο Τσίπρα) έβαλε την Ελλάδα στην ΕΟΚ και τον κ. Κώστα Σημίτη που από πολιτική βούληση (κατά τον κύριο Τσίπρα) έβαλε την Ελλάδα στην ΟΝΕ.
Και οι δύο περιπτώσεις στις οποίες αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός δεν ήταν βέβαια πολιτική βούληση των εγχώριων πρωθυπουργών αλλά οικονομικά παιχνίδια των ευρωπαίων ηγετών εκείνων των εποχών για την ολοκλήρωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο λαός δεν ρωτήθηκε ποτέ για το αν ήθελε να γίνει μέρος της ΕΟΚ και της ΕΕ και ούτε ενημερώθηκε από πριν ποια θα ήταν τα αρνητικά από αυτή την συνένωση.
Χωρίς καμία σαφήνεια στον πολιτικό του λόγο έγινε ακατανόητο αν θεωρεί ότι οι φιλελεύθεροι πολιτικοί Καραμανλής και Σημίτης είναι τα παραδείγματα που θαυμάζει ως πολιτικούς ο αριστερός κύριος Τσίπρας και τα αναφέρει όταν μιλά για το πάθος του που είναι η Ε.Ε.

Συγκάτοικοι με τους Δολοφόνους

Την στιγμή που οι δημοκρατικοί θεσμοί (κατά τον κύριο Τσίπρα) απειλούν με συντάξεις στα όρια της φτώχειας (280 ευρώ), με εργασιακά που θα καθορίζονται από τους «Θεσμούς της Αγοράς» και το «Επενδυτικό πακέτο Γιούνκερ», ο κύριος Τσίπρας δεν κάνει τον «σκληρό» στους Θεσμούς αλλά στον ελληνικό λαό από το βήμα της Βουλής.
Η «δολοφόνος» (κατά τον κύριο Τσίπρα) Ευρώπη είναι, όπως δήλωσε, «Κοινό μας Σπίτι». Ζητά λοιπόν, από τους Θεσμούς που «δολοφονούν» οικονομικά τον ελληνικό λαό να αλλάξουν πολιτική και να «ανεχτούν την Δημοκρατία στην χώρα που την γέννησε». Το ρήμα που χρησιμοποίησε ο πρωθυπουργός της Ελλάδας αποδεικνύει ότι οι φίλοι-εταίροι του κυβερνώντος κόμματος δεν έχουν κανέναν σεβασμό απέναντι στους Έλληνες και ότι η Δημοκρατία στην Ε.Ε πλήττεται.
Όμως, η δημοκρατία στην Ε.Ε έγινε πολύ πιο ισχυρή απ” ό,τι ήταν πριν ένα χρόνο, εφόσον ο πρόεδρος της Κομισιόν, κ. Γιούνκερ, είναι ο πρώτος δημοκρατικά εκλεγμένος πρόεδρος στην Ε.Ε, την προεκλογική καμπάνια του οποίου υποστήριξε με πάθος ο ίδιος κ. Τσίπρας. Τον εκλεγμένο δημοκρατικά Γιούνκερ με τον οποίο ο κ. Τσίπρας έβγαλε κοινό ανακοινωθέν δύο ημέρες πριν, σήμερα τον αποκαλεί «δολοφόνο». Αν υποστήριξε έναν «δολοφόνο» ο Έλληνας πρωθυπουργός για την προεδρία της Κομισιόν, ο οποίος ως δεξί του χέρι έχει τον αριστερό κύριο Παπαδημούλη, τότε ο κύριος Τσίπρας είχε ως αντιπολίτευση στην Ελλάδα την πολιτική βούληση να στηρίξει κάποιον που δεν «ανέχεται» την δημοκρατία της χώρας «που την γέννησε», όπως δηλώνει ως πρωθυπουργός.

Διπολική πολιτική προσωπικότητα

Ειδικά με την ρήση του φιλελεύθερου πολιτικού Παύλου Μπακογιάννη »η Δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα», που θυμήθηκε ο αριστερός Αλέξης Τσίπρας κατά την ώρα του πρωθυπουργού στην Βουλή, έγινε κατανοητό τοις πάσι ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός στο πάθος του για το «Κοινό Σπίτι», δηλαδή την Ε.Ε, ξεχνάει ότι πρέπει να είναι τουλάχιστον δημοσίως «αριστερός πολιτικός».
Η πολιτική βούληση του πρωθυπουργού τις ώρες που ετοιμάζεται η συνέχιση της «οικονομικής δολοφονίας» των Ελλήνων είναι τόσο ισχυρή, που μετατρέπει τον ίδιο στο «καλό παιδί» κάτω από τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς και στο «κακό παιδί» του λαού από την θέση ισχύος ως πρωθυπουργός μιας «δολοφονημένης» δημοκρατικά και ευρωπαϊκά χώρας.
_________
http://pitsirikidotnet.gr/2015/05/συγκάτοικοι-με-τους-δολοφόνους/